معاون شهردار تهران گفت: طرح تکریم بانوان به‌نحوی که از سوی برخی رسانه‌ها تحریف و تقطیع شده، نیست بلکه در چارچوب تکریم نظام خانواده و فعالیت بانوان در شهرداری اجرا شده است و هرگز به‌معنای دیوارکشی و تفکیک جنسیتی نمی‌باشد.

women

محمدعلي عفتي دارياني معاون منابع انساني شهردار تهران در گفت‌وگو با همشهري اظهار داشت: شهردار تهران در سخنراني خود پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه صراحتاً اعلام كردند كه مخالف تفكيك جنسيتي هستند و اين طرح تكريم بانوان در شهرداري هرگز به‌معناي ديواركشي و تفكيك جنسيتي نيست. ايشان اين نكته را 40روز پيش اعلام كردند و بارها نيز درباره آن سخن گفتند اما كساني كه مغرضانه و براساس منافع خود موضوعات را مي‌بينند و تحليل مي‌كنند حالا دوباره روي اين موضوع متمركز شده‌اند و به شيوه‌اي سعي دارند القا كنند كه شهردار تهران برخلاف سخنان و طرح قبلي خود اكنون به مخالفت با تفكيك جنسيتي پرداخته است.

اين مقام شهرداري اضافه كرد: شهردار تهران از ابتدا با طرح تفكيك جنسيتي مخالف بوده است و هيچگاه به‌دنبال ديواركشي و جداسازي نبوده و طرح تكريم بانوان نيز كه به خواست خود بانوان آغاز شده، براساس حضور عفيفانه و نجيبانه و در راستاي حفظ نظام خانواده و آسايش شغلي بانوان است و بارها از طرف بانوان شاغل در شهرداري تهران مورد قدرداني قرار گرفته است.
معاون منابع انساني شهرداري تهران افزود: عده‌اي در خارج و داخل اصرار دارند كه بر اين طرح برچسب و انگ ديواركشي و تفكيك جنسيتي بچسبانند و بعد آن را از زمره اقدامات متحجرانه و ضدحقوق انساني تلقي كنند.

اگر چه اهداف اين عده از اين طراحي روشن است و هيچ توضيح و تشريحي آنها را قانع نمي‌كند. اما مردم فهيم ما آگاه هستند كه چه اتفاقي در شهرداري تهران افتاده است و اسير اين جوسازي‌ها نخواهند شد كما اينكه نظرسنجي مردمي مركز افكارسنجي وابسته به دانشگاه تهران ثابت كرد قريب 77درصد از مردم از اجراي طرح تكريم بانوان در شهرداري رضايت دارند و از آن حمايت مي‌كنند. دارياني تصريح كرد: اينكه در مجموعه‌هايي كه اين امكان وجود دارد تا اتاق خانم‌ها از آقايان جدا باشد و لطمه‌اي به‌كار آنها وارد نمي‌شود و بلكه اتفاقا خواست و مطالبه تمامي همكاران اعم از آقايان و بانوان محترم نيز بوده هيچگاه معني ديواركشي و تفكيك جنسيتي نمي‌دهد.معاون منابع انساني شهرداري تهران تأكيد كرد:

حمله اين روزهاي برخي رسانه‌ها به شهردار محترم از آن روست كه تلاش مي‌كنند با مخدوش كردن اين طرح ايشان را از اجراي آن منصرف كنند و با ارائه تصوير اغراق‌آميز و كاريكاتوري، حاميان ايشان را نيز بترسانند درحالي‌كه تصميم ايشان براي گسترش و اجراي دقيق و كامل اين طرح قطعي است و هيچ‌گونه حمله و جوسازي نمي‌تواند در تصميم ايشان خللي وارد كند.

کد خبر 270355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha